Олександр Ничипорук
Зростання бізнесу і прибутку — це мета діяльності кожної організації.
Процесів, замовлень і працівників стає все більше, а управляти ними в ручному режимі стає все складніше. Зриваються дедлайни , страждає якість, щось втрачається під час діяльності... і в цей момент керівник розуміє, що настав ВІН — час для автоматизації бізнес-процесів. У цьому допомагають сучасні CRM і ERP системи, які сьогодні представлені в різних варіантах, маючи відмінності щодо наповнення і вартості.
Залежно від потреб вашого бізнесу, ви можете вибрати готову систему, а також замовити розробку додаткових функцій для розширення можливостей автоматизованої системи, які будуть спрямовані на вирішення завдань саме вашої компанії.
Функціонально СRМ-системи відрізняються від систем ЕRP за своєю ідеологією і першочерговими завданнями, які вони закривають в своєму класичному виконанні. Тому важливо розрізняти ці два механізми.
Що таке CRM-система?
CRM-система — це програмне забезпечення, яке допомагає автоматизувати роботу з клієнтами і отримувати аналітичні дані за відповідним напрямом. Ця система допомагає впорядкувати і структурувати роботу з поточними і потенційними клієнтами.
Завдання CRM-систем:
- створення і ведення бази клієнтів
- автоматизація процесу роботи з клієнтською базою (пошта, телефонія, соцмережі, фіксація і нагадування про зустрічі, формування документів)
- надання робочого простору працівникам для управління інформацією і власними завданнями
- контроль за роботою менеджерів
- формування аналітики і звітів за необхідними показниками.
CRM-системи або спеціалізовані CRM-модулі необхідні всім компаніям, діяльність яких пов'язана з продажем товарів і послуг.
Основний функціонал базової СRM-системи це:
- Управління продажами
- Управління маркетингом
- Автоматизація програми лояльності
- Організація роботи колл-центру
Що таке ERP-система?
ERP система — це цілісна система управління всіма основними ресурсами компанії, такими як фінанси, продажі, виробництво, планування та проєктна діяльність. Ці системи спрямовані на оптимізацію витрат і ресурсів організації.
Завдання ERP-систем:
- оптимізація бізнес-процесів
- управління всіма ресурсами компанії
- організація документообігу
- організація ефективного планування
- управління потоками фінансів за рахунок оптимізованого обліку
- управління проєктами, зокрема планування етапів і ресурсів
ERP-системи в Україні вибирають як виробничі компанії, так і дистрибуція, оскільки вони пропонують комплексний підхід до побудови бізнес-моделі суб'єкта господарювання.
Основні функції таких систем:
- Управління і адміністрування діяльністю компанії
- Управління фінансами
- Управління виробництвом і запасами
- Управління проєктами і ресурсами
- Управління процесом закупівель
- Управління кадрами
При виборі автоматизованої системи важливо визначити основні бізнес-цілі компанії. Це допоможе зробити правильний фокус на продукт. У разі необхідності комплексного вирішення завжди можна вибрати Програмний продукт, який зможе забезпечити наявність повного циклу функціональності і максимальне задоволення вимог компанії.
Більше про наші послуги при виборі автоматизованої системи читайте тут.
Підхід команди БДО в Україні при впровадженні CRM / ERP систем містить 7 етапів.