Основні висновки після вебінара щодо можливостей для розвитку українського бізнесу зі Швецією

Основні висновки після вебінара щодо можливостей для розвитку українського бізнесу зі Швецією

BDO в Україні у співпраці зі Шведсько-українською торговою палатою провела вже другий захід на тему «Швеція: відкриваємо можливості для розвитку українського бізнесу», у серії подій на тему розвитку міжнародної діяльності українських підприємців.  
 
На вебінар приєдналося багато представників українських компаній з різних галузей, які досліджують нові бізнес-можливості в Скандинавії, і зокрема у Швеції. До заходу були залучені як українські, так і іноземні спікери, які надали практичні інсайти та навели приклади успішної експансії на шведський ринок. Спікери наголосили на важливості розуміння економічного клімату, ідентифікації викликів інфраструктури та розгляду потенціалу для інвестицій і співпраці з ринком Скандинавії. 

Модерувала захід СЕО BDO в Україні Віра Савченко. Пані Віра вже майже 2 роки активно займається питаннями як залучення фінансування в Україну для приватного сектора, так і пошуком нових можливостей для українських компаній на закордонних ринках. І по наших запитах ми спостерігаємо, що Швеція є досить цікавим напрямом, з яким хоче співпрацювати український бізнес.


На етапі визначення потенціалу ринку дуже важливо дослідити споживчий попит на цьому ринку та локальні вподобання. Це питання розкрила президентка Шведсько-української торгової палати в Скандинавії Людмила Лемріні, яка надала детальний огляд шведського споживчого ринку і зазначила, що шведський ринок є одним з найрозвиненіших у Європі з високою купівельною спроможністю населення. Основними трендами споживчого попиту у Швеції є висока екологічна свідомість, пріоритети щодо якості та здоров’я, а також значний інтерес до цифрових рішень та інноваційних продуктів. Але водночас цей ринок є обмеженим, адже населення Швеції складає близько 10 млн осіб і шведи насамперед підтримують вітчизняних виробників. Але попри це вже багато українських виробників поставляють продукти та послуги на шведський ринок, що підтверджує їхню високу якість і надає доступ до інших ринків з високими стандартами якості. 

Тему експорту на ринок Швеції та ЄС загалом продовжила Туве Антоніссен, експертка з експортної стратегії компанії Straight Circles, яка вже багато років консультує компанії з побудови експортних стратегій та допомагає виходити на ці ринки. Спікерка пояснила учасникам основні принципи функціонування внутрішнього ринку ЄС та Швеції, надавши корисні ресурси для дослідження ринків і вимог щодо експорту продукції. Були представлені інструменти, такі як Open Trade Gate Sweden — надає детальну інформацію про шведський ринок, і EU Access2Markets, — який є корисним інструментом для аналізу ринкових можливостей у всьому ЄС. Особливу увагу було приділено інструментам RAPEX та RASFF. RAPEX (Rapid Alert System for Non-Food Products) забезпечує швидке виявлення та вилучення небезпечних продуктів з ринку, а RASFF (Rapid Alert System for Food and Feed) спрямований на захист харчових продуктів і кормів. Це допомагає забезпечити високу якість та безпеку продукції, що експортується до ЄС.

Також Туве Антоніссен нагадала про вплив Європейського зеленого курсу на ведення бізнесу. Ця ініціатива спрямована на створення циркулярної економіки, скорочення відходів і досягнення кліматичної нейтральності. Цим питанням наразі приділяють досить багато уваги.

Тему експортних можливостей для українського бізнесу продовжив Денис Гарасюта, фахівець з питань розвитку малого та середнього бізнесу Експортно-кредитного агентства України (ЕКА), яке допомагає українським експортерам бути конкурентоспроможними на світовому ринку, надаючи страхування експортних договорів, кредитів та інвестицій, а також забезпечує мінімізацію ризиків, пов’язаних з експортною діяльністю. За два роки роботи агентства обсяг підтриманого експорту склав понад 12,8 мільярда гривень.



Пан Денис розповів про основні виклики, з якими нині зіштовхуються наші експортери. Серед основних: логістичні труднощі, обмеженість фінансових інструментів, недостатність просування інтересів українського бізнесу, високі витрати на підготовку до експорту та інші. А там де є виклики, з’являються і можливості. Тому мета агентства надати можливості фінансування для українських компаній, зокрема отримання експортних кредитів і страхування експортних операцій. Спікер зазначив: «Для країн першої групи страхові ставки становлять до 1%. Максимальні суми, які можуть бути застраховані в рамках експортного контракту або фінансування, обмежуються 10% від поточного капіталу агентства, що складає приблизно 180 мільйонів гривень». Денис Гарасюта наголосив на важливості співпраці з банками-партнерами, які надають кредити під заставу страхових договорів ЕКА, що спрощує доступ до фінансування для експортерів. Сьогодні банками-партнерами ЕКА є ПриватБанк, Ощадбанк, ПУМБ, УкрЕксімБанк, УкргазБанк, КредоБанк, банк Південний, Райфайзен банк, МТБ банк та Кредитвест банк.

Іншу частину заходу ми присвятили питанням українських імпортерів, які налаштовані співпрацювати з іноземними постачальниками. Йохан Даль — представник Шведського експортно-кредитного агентства (EKN) розповів про наявні програми EKN для покриття шведських експортних угод з акредитивом (підтвердженим або непідтвердженим), виданим українським банком і програми покриття кредитних ризиків шведського експорту для українських покупців. Наразі спеціальний гарантійний фонд складає 333 мільйони SEK (~30 мільйонів євро) на 2024-2026 роки, який, ймовірно, буде збільшено та продовжено.

І на завершення разом з Олегом Коваленком, керівником Управління документарного бізнесу та торгового фінансування ПриватБанку, ми поговорили про послуги банку для імпортерів продукції зі Швеції, а саме про можливості використання акредитивів та гарантій для українських імпортерів. Зі слів спікера, — клієнти, що імпортують товари зі Швеції, можуть отримати в ПриватБанку акредитив або гарантію з підтвердженням і/або з відстрочкою платежу. Ризики експортера покриваються шведським експортно-кредитним агентством EKN (договори між ПриватБанком та EKN відсутні). Спеціальні експортні кредитні гарантії надаються EKN на користь шведського експортера або іноземного фінансуючого банку та роблять інвестиції в Україну простішими та менш ризикованими. Максимальний розмір страхового покриття EKN — 80% від суми операції, а максимальний термін покриття ризиків (відстрочення платежу) — 1 рік. Страхова премія EKN — 2.92% річних.

Вигоди для імпортерів від використання акредитивів і гарантій:
  • можливість не здійснювати передоплату за контрактом
  • можливість отримати відстрочення оплати (товарний кредит)
  • здійснення оплати тільки в разі дотримання умов акредитива.
Вигоди для експортерів від використання акредитивів і гарантій:
  • гарантія оплати, можливість отримати фінансування від іноземного банку
  • мінімізація численних економічних і політичних ризиків у міжнародній торгівлі, особливо під час війни.



Якщо Ваша компанія розглядає вихід на скандинавський ринок або вже працює у Швеції, фахівці BDO в Україні та SUCC готові запропонувати комплексну підтримку. Від податкових консультацій до інтеграції з місцевою нормативною базою, ми допоможемо вам зрозуміти всі аспекти ведення бізнесу у Швеції або зі Швецією. Зв’яжіться з нами для отримання додаткової інформації. Не впустіть можливість скористатись унікальними можливостями, які пропонує шведський ринок!

Ви можете переглянути повне відео вебінара за посиланням нижче


Основний контакт