Яка роль аналізу порівнянності в трансфертному ціноутворенні та чому ми проводимо такий аналіз?
Аналіз порівнянності є важливою частиною будь-якого аналізу трансфертного ціноутворення.
Метою аналізу порівнянності в трансфертному ціноутворенні є отримання глибокого розуміння суттєвих характеристик контрольованої операції та ролей залучених сторін. Це необхідно для визначення та обґрунтування винагороди за такою контрольованою операцією за принципом «витягнутої руки» та для забезпечення того, щоб умови внутрішньогрупових операцій відображали умови, встановлені в порівнянних непов’язаних операціях. Порівнянність є основною умовою для оцінки того, чи групову операцію можна вважати здійсненою на ринкових умовах; і її концепція використовується при виборі найбільш відповідного методу трансфертного ціноутворення, а також у застосуванні вибраного методу для досягнення ринкової ціни фінансового показника.Аналіз порівнянності використовується для отримання всебічного розуміння точно визначеної внутрішньогрупової операції. Розвиток такого розуміння можна охарактеризувати двома частинами:
- визначення економічно значущих характеристик або «факторів порівнянності» внутрішньогрупової операції
- визначення відповідних ролей і обов’язків кожної зі сторін внутрішньогрупової операції.
Висновки щодо порівнянності ґрунтуються на аналізі «факторів порівнянності», які можна класифікувати наступним чином:
- договірні умови угоди
- виконувані функції, використовувані активи та ризики, прийняті залученими сторонами
- характеристики переданих товарів або наданих послуг
- економічні обставини
- бізнес-стратегії залучених сторін.
Процес ОЕСР з дев’яти кроків
Рекомендації ОЕСР пропонують реалізацію стандартного процесу з 9 (дев’яти) кроків для полегшення виконання аналізу таким чином:- Визначення років, які необхідно охопити.
- Широкий аналіз обставин платника податків.
- Огляд контрольованої(-их) операції(-й), що перевіряється, і вибір перевіреної сторони.
- Ідентифікація внутрішніх порівнянних товарів.
- Ідентифікація зовнішніх порівнянних товарів.
- Вибір методу трансфертного ціноутворення.
- Ідентифікація потенційних порівнянних товарів.
- Внесення коригувань порівнянності, якщо необхідно.
- Інтерпретація та використання зібраних даних, визначення винагороди за принципом «витягнутої руки».
Деякі із цих кроків легко виконати, адже вони потребують лише усвідомлення того, з чим ви маєте справу, тоді як інші вимагають значного аналізу.
Огляд англійською мовою. Звертайтеся до нас у разі виникнення додаткових питань.
Джерело: BDO Global