З постійним появленням нових кіберзагроз і тим, що злочинці знаходять нові способи злому ІТ-систем та крадіжки інформації, кібербезпека займає ключову роль. Окрім відомих для всіх фішингових атак, витоку даних, програм-вимагачів є…..
Світ кібербезпеки постійно змінюється і майже щодня з’являються нові загрози кібербезпеці. Результати порушення кібербезпеки призводять до значних збитків підприємствам будь-якого розміру. Середня оцінка шкоди від витоку даних у США становить 9,4 мільйона доларів, а фішингові атаки викрадають 17 700 доларів за хвилину.
Для компаній як ніколи важливо захищати свою конфіденційну інформацію від фішингових атак і витоку даних. Необхідно оцінювати ризики кібербезпеки та протистояти їм, щоб зберегти цілісність бізнесу в усьому світі. Як наслідок, знання про поточні та потенційні майбутні кібератаки є важливим.
Що таке кібербезпека?
Кібербезпека захищає мережі, дані та пристрої від несанкціонованого доступу або незаконного використання. Процес надання послуг з кібербезпеки передбачає запобігання та виявлення кіберзагроз та реагування на кібератаки. Агентство кібербезпеки та безпеки інфраструктури описує кібербезпеку як мистецтво, і це цілком може бути так.
Зважаючи на динамічний характер нових загроз кібербезпеці, сама кібербезпека має бути на крок попереду кіберзлочинців та їхніх атак. Сьогодні майже все, що робить бізнес, відбувається в Інтернеті, і, як наслідок, зусилля з кібербезпеки мають охоплювати широкий спектр субдоменів.
Існують загрози кібербезпеці як для малого так і для великого бізнесу. Якщо в будь-якій ланці загального захисту компанії є слабке місце, уся її конфіденційна інформація стає вразливою. Чудовим початком у боротьбі з такою поширеною загрозою є оцінка кіберризиків.
НАЙПОПУЛЯРНІШІ ЗАГРОЗИ КІБЕРБЕЗПЕЦІ У 2023 РОЦІ
Цілком очевидно, що кіберзагрози не зменшуються. Насправді, нові кіберзагрози з’являються щодня і кіберзлочинці завжди знайдуть нові способи зламати системи та викрасти інформацію. Саме з цієї причини кібербезпека стає все більш важливою і компанії повинні знати про існуючі загрози, щоб зрозуміти, як краще захистити свою організацію. Ось 10 найновіших загроз кібербезпеці, які ми, ймовірно, побачимо більше в цьому році.
1. Фішинг і Смішинг
Фішингє одним із найбільш зареєстрованих кіберзлочинів у США, що призводить до незліченних фінансових втрат щорічно. Мета полягає в тому, щоб викрасти конфіденційні дані та облікові дані, такі як логін для входу чи дані кредитної картки, і обманом змусити людей дозволити встановлення зловмисного програмного забезпечення. Методи фішингу можуть вимкнути контроль безпеки, поки зловмисник непоміченим переглядає дані компанії.
Смішинг діє за тими ж принципами, що й фішинг, але повідомлення-приманки надсилаються через SMS, а не через електронну пошту. Зловмисник прикривається надійною особою та націлюється на мобільні пристрої, щоб отримати доступ до конфіденційної інформації. Коли ці мобільні пристрої підключаються до мережі компанії, зловмисник отримує доступ, викрадає дані клієнтів і співробітників та вихідний код організації.
Рішення для протидії фішингу та смішингу
Існує багато способів, якими організація може захистити себе та своїх співробітників від спроб фішингу, зокрема:
- Навчання користувачів: співробітники повинні вміти розпізнавати спроби фішингу та розуміти, що вони не повинні відповідати на будь-які запити на спілкування. Організації повинні заохочувати працівників повідомляти про будь-яку підозрілу діяльність, щоб у разі потреби було вжито додаткових заходів безпеки.
- Системи виявлення вторгнень і спам-фільтри: наявність цих систем у багатьох випадках допоможе виявити та заблокувати неавторизовані електронні листи, щоб вони не досягли цільового одержувача.
- Надійні інструменти автентифікації: багатофакторна автентифікація та надійні, регулярно оновлювані паролі можуть уповільнити потенційних зловмисників.
Зрештою, не існує стандартного рішення для фішингу чи смішинга, оскільки кожен бізнес має свої слабкі місця. У результаті багато компаній обирають професійну оцінку загроз кібербезпеці, щоб надати індивідуальне рішення для окремих компаній залежно від їхніх потреб.
2. Зловмисне програмне забезпечення
Зловмисне ПЗ — зменшення впливу від шкідливого програмного забезпечення — існує в багатьох формах. Зловмисники розробляють шкідливе ПЗ, щоб мати постійний бекдор-доступ до пристроїв компанії, який важко виявити. Тоді вони можуть дистанційно керувати пристроєм та використовувати його для викрадення даних, дослідження локальної мережі або надсилання спаму із зараженого пристрою. Приголомшливі 91% кібератак починаються з фішингового електронного листа, тому фішинг і шкідливе ПЗ часто йдуть поруч.
Зараження є відносно поширеним явищем і може сильно вплинути на мережу через крадіжку даних і паролів, уповільнення роботи систем і повне видалення файлів. Обладнання, заражене шкідливим програмним забезпеченням, часто стає непридатним для використання, що призводить до витрат на заміну обладнання, що може завдати шкоди малому та середньому бізнесу.
Шкідливе ПЗ не обмежується одним комп’ютером. Воно швидко поширюється мережею організації, що означає - вся організація може миттєво опинитися під загрозою.
Рішення для протидії зловмисному ПЗ
Через проникаючий характер атак зловмисних програм для їх запобігання потрібно підходити з кількох сторін. Оцінка ризиків кібербезпеки є одним із багатьох профілактичних заходів, що ви можете вжити, які можуть включати в себе наступне:
- Програмне забезпечення безпеки: розширене, оновлене програмне забезпечення для захисту від вірусів і шкідливого ПЗ є обов’язковим для пристроїв співробітників.
- Оновлення системи: атаки шкідливого програмного забезпечення змінюються щодня, тому піклуйтеся про те, щоб ваша система була завжди оновлена, здатна справлятися з новими викликами і могла захистити вашу організацію від нових загроз.
- Безпека мережі: необхідно регулярно перевіряти мережі, щоб виявити слабкі місця та перевірити наявність шкідливих програм. Для максимального пом’якшення загрози безпеку потрібно періодично оновлювати.
- Навчання з безпеки для співробітників: порушення безпеки даних часто є результатом людської помилки. Навчання співробітників щодо зловмисного програмного забезпечення та того, як воно проникає у ваші комп’ютерні системи, допоможе їм зрозуміти ризики та розпізнати шкідливе ПЗ.
3. Програми-вимагачі
Ця форма шкідливого програмного забезпечення може призвести до катастрофічних збитків для бізнесу. Коли шкідливе ПЗ потрапляє у вашу систему, воно блокує її та позбавляє вас доступу до критично важливих даних, доки ви не заплатите викуп за отримання вашої конфіденційної інформації та відновлення контролю над своїми системами.
Програми-вимагачі ставлять компанії перед важким вибором: заплатити зловмисникам або втратити свої дані та доступ до них. Багато компаній вирішують платити хакерам, але навіть коли власники бізнесу платять викуп, вони не завжди отримують доступ до своїх даних.
З розвитком програм-вимагачів зусилля хакерів трансформувалися, щоб націлитися на масштабніші операції в більш витончений спосіб. Але невеликі підприємства не є винятком для хакерів. Зловмисники знають, що невеликі компанії не завжди мають ресурси для ефективного резервного копіювання своїх даних і, ймовірно, платять викуп, щоб забезпечити безперервну роботу.
Рішення для протидії програмам-вимагачам
Оскільки програмне забезпечення-вимагач є різновидом шкідливого ПЗ, воно потрапляє у ваші системи подібним чином, тому з самого початку потрібні ті самі профілактичні заходи. Крім них є деякі інші методи запобігання програмам-вимагачам:
- Сучасні системи: хакери швидко знаходять діри в старих системах, але вдосконалення кібербезпеки впроваджуються часто, і вони допоможуть вам бути на крок попереду хакерів.
- Окремі системи резервного копіювання: часто створюйте резервні копії ваших даних і не від’єднуйте їх від мережі. Зловмисники матимуть більше проблем із доступом до них, якщо вони зберігатимуться окремо.
- Належна кібергігієна: проведіть інвентаризацію всіх пристроїв, підключених до вашої мережі, щоб визначити загрозу зловмисного програмного забезпечення.
- Послуги віртуальних приватних мереж (VPN): віртуальні приватні мережі є важливими під час підключення до загальнодоступних мереж Wi-Fi, оскільки вони загрожують вашим даним.
- Плани реагування на інциденти: плануйте заздалегідь, щоб спробувати забезпечити безперервність роботи в умовах атаки. Перевірте свою реакцію на інцидент і визначте слабкі місця, щоб мати змогу зробити корективи та підготуватися до справжньої атаки програм-вимагачів.
4. Компрометація корпоративної електронної пошти
Також відомий як компрометація облікового запису електронної пошти, компрометація корпоративної електронної пошти або-афера (BEC - Business Email Compromise) і є одним із найдорожчих кіберзлочинів. Це проявляється у компрометації зловмисниками корпоративних електронних листів, щоб обманути компанію. Процес починається зі злому злочинцями бізнес-систем з метою отримання доступу до інформації про їхні платіжні системи. Потім вони обманюють працівників і заохочують їх здійснювати платежі на підставні банківські рахунки замість справжніх.
Фальшиві платіжні запити може бути важко ідентифікувати, оскільки вони майже ідентичні справжнім запитам. Зловмисники можуть вносити незначні зміни в адреси електронної пошти, використовувати шкідливе ПЗ або надсилати фішингові листи, щоб завоювати довіру жертви. BEC може призвести до величезних фінансових збитків для бізнесу і можуть знадобитися місяці, щоб відстежити та повернути суми платежів, якщо взагалі вдасться їх повернути.
Рішення для протидії компрометації корпортативної електронної пошти
BEC-афера може трапитися дуже швидко, тому співробітникам вкрай важливо пройти навчання та бути уважними під час обробки платіжних запитів і дотримуватися найкращих практик кібербезпеки. Крім того, організації можуть застосувати деякі з наведених нижче передових рішень кібербезпеки:
- Надійні паролі: паролі слід регулярно змінювати, а співробітники повинні стежити за тим, якою інформацією вони діляться в соціальних мережах. Прості паролі включають імена домашніх тварин і дати народження, що полегшує їх зламати.
- Ефективне програмне забезпечення: брандмауери, антивіруси та засоби захисту від зловмисного ПЗ ускладнять націлювання на жертв для кіберзлочинців.
- Процеси верифікації: телефонна або особиста перевірка є важливою, коли надсилається запит на платіж. Будь-які зміни в реквізитах облікового запису або платіжних процесах адресуйте безпосередньо до одержувача. Уважно перевіряйте всі адреси електронної пошти на наявність незначних відхилень.
- Багатофакторна автентифікація (MFA): запобігайте отримання доступу хакерами, якщо вони також не мають телефону або програми автентифікації для перевірки електронної адреси.
5. Надійні внутрішні загрози
Багато людей у вашій компанії мають доступ до конфіденційної інформації. Незалежно від того, чи є вони нинішніми чи колишніми співробітниками, партнерами чи підрядниками, 25% витоків даних відбуваються через внутрішні загрози. Погані актори діють через жадібність, або іноді незадоволені співробітники діють через озлобленість. У будь-якому випадку, поширення ними важливої інформації може завдати значних фінансових збитків.
Рішення для протидії внутрішнім загрозам
Внутрішні загрози є складними — вони ґрунтуються на людській природі і не слідують шаблону, який можна ідентифікувати. Більшість внутрішніх загроз мотивуються фінансовою вигодою, хоча існують і інші причини для такої поведінки. Деякі можливі методи профілактики:
- Зміни в культурі: надійна культура безпеки є життєво важливою для пом’якшення потенційної шкоди, спричиненої внутрішніми загрозами. Співробітники будуть менш схильні до випадкових погроз і будуть більше усвідомлювати підозрілу поведінку інших колег.
- Захист критично важливих активів: у багатьох випадках дані мають бути доступні кільком працівникам. Вживайте заходи з цифрової безпеки, щоб захистити власні активи та дані клієнтів. Щоразу, коли працівник звільняється з компанії, вживайте належних заходів, щоб якнайшвидше скасувати його доступ до конфіденційних даних.
- Відстеження поведінки: підвищуйте прозорість у вашій організації аби було зрозуміло, чим займаються співробітники. Аналітика поведінки та машинне навчання надають розуміння сукупності загальних дій у відношенні до даних в організації, тому легше відслідкувати незвичні активності.
6. Ненавмисне розголошення
Співробітникам не обов’язково бути зловмисними чи жадібними, щоб ділитися конфіденційною інформацією — вони можуть зробити це випадково і все одно завдати фінансової шкоди вашій компанії. Помилка може бути такою ж простою, як випадкове надсилання електронного листа всім у компанії. Компанії з великою кількістю співробітників піддаються особливому ризику, якщо співробітники мають доступ до ваших основних баз даних.
Рішення для протидії ненавмисного розголошення
Ця загроза виникає через помилку людини, що ускладнює планування та захист вашої компанії. Існують деякі методи, за допомогою яких можна обмежити ймовірність випадкового розголошення, в тому числі:
- Обмежений доступ: врахуйте кількість співробітників, яким потрібен доступ до вашої бази даних, і обмежте доступ тим, хто цього не потребує.
- Програмне забезпечення для запобігання витоку інформації та моніторингу активності: додавання цього програмного забезпечення надає кілька рішень для боротьби з ненавмисним розповсюдженням інформації і дозволяє організаціям контролювати свої дані та будь-які пов’язані з ними ризики.
7. Розвідка сховища
Компанії зберігають величезні обсяги даних у хмарі, і багато хто вважає, що вони автоматично захищені. Однак це не завжди так. Кіберзлочинці шукають незахищене хмарне сховище, щоб отримати доступ до даних і використовувати їх. Хмарні інтерфейси не завжди підтримуються безпечними системами, що робить їх легкою здобиччю для кіберзлочинців.
Ймовірно, найвідомішим прикладом цього є злом незахищеного хмарного бакету S3, що містить величезну кількість секретних даних Агентства національної безпеки. Дані були зламані в 2017 році, що мало серйозні наслідки. Компанії мають усвідомлювати, що зберігання конфіденційної інформації може бути ризикованим, якщо не вжити відповідних заходів.
Рішення для протидії розвідки сховища
Якщо залишити своє хмарне сховище незахищеним, це може призвести до втрати всіх ваших даних, і вони легко опиниться в руках ваших конкурентів. Компанії можуть надійно захистити хмарне сховище, якщо вживатимуть таких заходів з безпеки:
- Шифрування: служба безпеки хмарного середовища шифрує інформацію в хмарі та на ваших комп’ютерах, забезпечуючи відсутність доступу неавторизованих осіб до приватної інформації.
- Надійні засоби автентифікації: багатофакторна автентифікація та надійні паролі, які регулярно оновлюються, можуть сповільнити зловмисників.
- Вибір інформації: як організаціям, так і окремим особам слід утримуватися від зберігання конфіденційної інформації в хмарі (наприклад, приватні банківські дані).
- Негайні оновлення: якщо ваша хмарна система вимагає оновлення, негайно встановіть його. Провайдери часто розгортають оновлення, щоб усунути недоліки безпеки.
8. Атаки нульового дня
Атака нульового дня використовує раніше невідомі вразливості в системі кібербезпеки на макрорівні та використовує помилку ще до того, як розробники дізнаються про існування проблеми. Це може мати згубний вплив на компанії, які використовують несправні системи. Як тільки хакери виявлять вразливість, вони можуть написати код експлойту, щоб скористатися ним.
Кіберзлочин нульового дня особливо небезпечний, оскільки зловмисник часто єдиний, хто знає про вразливість. Він може вирішити скористатися цією перевагою негайно, але він також може зберегти її до більш вигідного моменту.
Рішення для протидії атакам нульового дня
Зведіть до мінімуму ймовірність того, що у вашому бізнесі станеться подія нульового дня, дотримуючись наведених нижче методів кібербезпеки:
- Брандмауери: переконайтеся, що брандмауери налаштовані правильно та дозволяють лише необхідні транзакції.
- Ефективне програмне забезпечення для запобігання вторгненням: брандмауери та антивірусні програми ускладнять кіберзлочинцям вибір потенційних жертв.
- Миттєві оновлення: розробники часто усувають слабкі місця у своїх системах безпеки за допомогою оновлень, тому, якщо ви вирішили не встановлювати їх негайно, ваша конфіденційна інформація піддається ризику атак нульового дня.
Найефективнішим методом запобігання атакам нульового дня є постійний моніторинг системи. Компанія, яка спеціалізується на рішеннях для кібербезпеки, може надавати такий тип постійної послуги з кібербезпеки.
9. Соціальна інженерія
Кіберзлочинцям часто доводиться завойовувати довіру своїх жертв, щоб вони могли отримати інформацію, необхідну для завершення операції. Вони створюють фіктивні особи та профілі в соціальних мережах, щоб встановити фальшиві стосунки зі своїми цілями. Потім вони використовують ці відносини для досягнення своїх цілей — фішингу та встановлення шкідливого ПЗ, щоб саботувати бізнес-зусилля або отримати фінансову вигоду.
Будь-яку форму соціальної взаємодії, розроблену з кінцевою метою обману бізнесу, можна класифікувати як соціальну інженерію. Цей процес обробки може змусити співробітників вчинити людські помилки та надати хакерам доступ до мереж і даних компанії.
Рішення для протидії загрозам від соціальної інженерії
Розгляньте ці стратегії, щоб запобігти випадкам загроз від соціальної інженерії:
- Навчання користувачів: Центри соціальної інженерії спрямовані на шахрайські дії стосовно членів вашої організації. Переконайтеся, що члени команди обізнані про останні випадки шахрайства і навчіть їх поводитися з підозрілими інцидентами та повідомляти про них.
- Використання VPN: VPN може запобігти перехопленню вашої мережі на мобільних або інших пристроях.
- Процедури моніторингу: постійний моніторинг може допомогти виявити та пом’якшити наслідки соціальної інженерії.
10. Витік даних
Витік даних - це будь-яке несанкціоноване переміщення даних з особистих або робочих пристроїв. Цей процес може бути випадковим або навмисним, але завжди є недоречним і несанкціонованим. Він може включати переміщення, крадіжку або витік даних і призводити до серйозної репутаційної та фінансової шкоди.
Навмисні спроби витоку даних включають багато із зазначених вище загроз, зокрема фішинг і соціальну інженерію. Щоб виявити наявність витоку даних у вашій організації, ви повинні мати інструменти для постійного моніторингу незвичайного та потенційно зловмисного трафіку.
Рішення для протидії витоку даних
Коли ви виявите потенційну небезпеку, запобігайте ескалації загрози, застосувавши деякі з наведених нижче заходів:
- Управління загрозами: спеціальна платформа керування загрозами дозволяє компаніям відстежувати доступ до даних і їх використання.
- Моніторинг активності користувачів із запобіганням витоку даних: моніторинг поведінки користувачів дозволяє відстежувати несанкціоновані переміщення даних і точно визначити потенційне джерело даних.
- Брандмауери: встановлення брандмауерів є невід’ємною частиною блокування несанкціонованого доступу до конфіденційної інформації.
Щоб отримати інноваційні послуги з кібербезпеки, зв’яжіться з BDO в Україні
Ми можемо допомогти захистити вашу організацію від широкого спектру загроз кібербезпеці та забезпечити вам необхідний спокій. Почніть безкоштовну консультацію, щоб дізнатися більше про те, як ми можемо зробити ваше цифрове середовище безпечнішим. Зв’яжіться з нашою командою професіоналів щодо наших послуг із кібербезпеки вже сьогодні!
Джерело: BDO USA