Розробки в галузі ШІ мають величезний потенціал для використання майже в усіх галузях бізнесу. Проте, ми повинні усвідомлювати ризики, пов'язані з впровадженням цієї інноваційної технології. Планування того, як ви будете реагувати на ці ризики, може допомогти вашій компанії підготуватися до майбутнього, оскільки організації в усьому світі починають інтегрувати рішення зі штучного інтелекту в свою повсякденну діяльність.
У цій статті досліджується складний взаємозв'язок між етикою ChatGPT, безпекою та інноваціями для бізнесу. Також ми обговоримо як компанії можуть використовувати генеративний штучний інтелект (ШІ) на свою користь.
Етичний компас AI
Великі генеративні мовні моделі (LLMs), такі як ChatGPT, ставлять перед бізнесом безпрецедентні етичні виклики. Наприклад, відомо, що ChatGPT генерує недостовірний або оманливий контент на основі своїх навчальних даних. Аналогічно, АІ-генератори зображень, такі як Dall-E, порушують питання про авторські права та авторство.
Ось три найбільші етичні проблеми, пов'язані з новими бізнес-практиками ChatGPT.
1. Упередженість і дискримінація
Однією з проблем, яка набула широкого розголосу, є упереджені відповіді ChatGPT на такі чутливі теми, як політика. Хоча сам штучний інтелект не має власних переконань, він переймає приховані та явні упередження з даних, на яких його навчають. Він не може зрозуміти інших точок зору, оскільки не стикався з ними.
Навчання штучного інтелекту на різних масивах даних може допомогти знизити ризик створення упередженого алгоритму. Крім того, регулярний аудит системи штучного інтелекту дасть змогу виявити та усунути дискримінаційну поведінку.
Вирішення цих завдань може призвести до розробки інноваційних рішень для одвічних проблем. Наприклад, за належного підходу до навчання штучного інтелекту можна навчити його розпізнавати упередженість і реагувати на неї, що допоможе компаніям виявляти упередженість під час найму на роботу та в інших кадрових процесах.
2. Відповідальність і підзвітність
Коли ваш штучний інтелект має право приймати рішення за вашу організацію, це створює безпрецедентну проблему — кого можна притягнути до відповідальності, якщо щось піде не так? Інакше кажучи, чи несе людина, котра навчала штучний інтелект, відповідальність за рішення, яке він зрештою прийняв?
Ця проблема також ставить під сумнів обґрунтованість рішень, які приймає ШІ. Відомо, що генеративні LLMs, такі як GPT, здатні продукувати «галюцинації», тобто неправдиві або безглузді твердження. Він навіть може сфабрикувати інформацію, наприклад, детальне пояснення анекдотичної зустрічі Володимира Леніна і Джеймса Джойса.
Крім того, багато із цих надскладних систем не розкривають обґрунтування своїх рішень. Ця проблема відома як «чорна скринька» АІ. Наразі дослідники проводять нейросимволічні дослідження штучного інтелекту, щоб зрозуміти великі нейронні мережі, які лежать в основі ШІ, і нарешті відкрити цю «скриньку».
Організаціям слід підходити до цього питання проактивно, встановлюючи чіткі правила стосовно того, хто відповідає за те, що робить штучний інтелект. Впровадження системи управління ШІ, яка чітко визначає ролі та обов'язки кожної зацікавленої сторони, допомагає створити прозору, підзвітну систему ШІ.
3. Конфіденційність і безпека даних
Оскільки інтеграція ШІ та GPT вимагає величезних обсягів даних користувачів, багато хто висловлює занепокоєння щодо безпеки особистої інформації.
Щоб зберегти довіру клієнтів, компаніям необхідно забезпечити прозорість політики щодо збору та використання даних користувачів. Компанії повинні запровадити надійні заходи безпеки, які не дозволять ШІ отримати доступ до конфіденційних персональних даних.
Ще одним перспективним рішенням є забезпечення конфіденційності за замовчуванням. Включаючи захист конфіденційності в процес розробки ШІ із самого початку, ви захищаєте дані на кожному етапі. Такі запобіжні заходи особливо важливі для додатку з розрахунку заробітної плати, де дані користувачів не можуть бути анонімними.
Майбутнє роботи в швидкозмінному ландшафті GPT
У минулому ми припускали, що технології здебільшого витіснять повторювану та ручну працю. Ми автоматизуємо роботу на конвеєрі, введення даних, нарахування заробітної плати тощо. Останні події показали нам, що це припущення не зовсім вірне.
Насправді, LLMs можуть знизити зайнятість багатьох офісних працівників. Наприклад, ChatGPT може генерувати високоякісний письмовий контент, конкуруючи з професійними копірайтерами та журналістами.
Хоча в таких галузях, як освіта та охорона здоров'я, які вимагають особистої взаємодії, завжди будуть потрібні люди, спосіб роботи цих фахівців може кардинально змінитися. Співпраця людини і штучного інтелекту поєднує переваги обох сторін, підвищуючи продуктивність і потенційно поліпшуючи якість роботи.
Ці технології можуть відкрити нові можливості для людей. Попит на такі посади, як аналітики даних, фахівці з машинного навчання та інженери зі штучного інтелекту значно зросте. Наприклад, у сфері охорони здоров'я лікарі зможуть використовувати спеціалізованих асистентів зі штучним інтелектом, щоб підвищити якість надання медичної допомоги.
Як наслідок, бізнес зобов'язаний інвестувати в програми підвищення кваліфікації та перекваліфікації. Організації повинні створити культуру, здатну заохочувати працівників продовжувати здобувати нові навички, які дадуть їм змогу брати на себе нові функції та обов'язки.
Перспективи GPT у бізнесі
Ось кілька прикладів того, як генеративний ШІ може підвищити безпеку даних, операційну продуктивність тощо.
Інтелектуальний аналіз рішень
Інтелектуальний аналіз рішень (Decision Intelligence — DI) поєднує в собі кілька технологій, включно зі штучним інтелектом, як-от ChatGPT, для підтримки прийняття бізнес-рішень. Ступінь автоматизації процесів прийняття та виконання рішень залежить від ваших конкретних потреб. Використовуючи замкнуту систему навчання, DI з часом перенавчається і вдосконалюється, що призводить до прийняття більш розумних рішень і збільшення заощаджень.
Виявлення шахрайства
ChatGPT аналізує великі обсяги інформації за лічені хвилини, що робить його корисним для виявлення підозрілих патернів, які людина, ймовірно, не помітить. Наприклад, банк може використовувати ChatGPT для автоматичного аналізу взаємодії з клієнтами на предмет аномальної поведінки. Він також може автоматизувати аналітичні завдання під час розслідувань шахрайства, щоб заощадити дорогоцінний час і зменшити операційні витрати.
Управління ресурсами
Сучасний бізнес генерує та управляє великими обсягами інформації в рамках своєї повсякденної діяльності. Однак управління цією інформацією з часом стає складнішим через велику кількість даних. ChatGPT може взяти на себе управління знаннями та ресурсами, організовуючи та отримуючи ресурси, необхідні працівникам на вимогу. Крім того, він може оновлювати документи і створювати нові за необхідності, оптимізуючи бізнес-процеси і підвищуючи загальну ефективність роботи вашої організації.
Як ми можемо допомогти
Продукт In-House GPT від BDO Digital BrAIn допоможе вашій організації розпочати подорож в епоху генеративного штучного інтелекту. Завдяки вбудованим функціям захисту даних ви можете інтегрувати ChatGPT в наявне ІТ-середовище.
Крім того, налаштувавши екземпляр GPT в наявному середовищі MS Azure відповідно до ідеального темпу роботи вашої організації, ви зможете значно підвищити продуктивність у таких застосунках, як:
- Комунікації
- Стратегія та планування
- Дослідження
- Творчість та інновації
- Обслуговування клієнтів
- Розробка програмного забезпечення
Ви також отримаєте доступ до таких удосконалень GPT, як оперативне управління, розширена історія чату і токенів, а також спрощені можливості спільного використання чату.
У BDO Digital ми прагнемо підготувати ваш бізнес до цифрової епохи за допомогою індивідуальних рішень машинного навчання, консалтингових послуг зі штучного інтелекту та багато іншого. Працюючи з нами, ви отримуєте можливість навчити бізнес мислити самостійно.
Зв'яжіться з нами сьогодні, щоб поспілкуватися з фахівцями BDO Digital.
Джерело: BDO Digital