Уявіть, що ви звертаєтеся до служби підтримки клієнтів за допомогою відеодзвінка. Ви миттєво підключаєтесь до Міа. Якщо не брати до уваги миттєву відповідь, це може не здатися вам чимось незвичайним. Але той факт, що вона - жива віртуальна істота зі штучним інтелектом, яка здатна зрозуміти ваш запит і відповісти на нього, можливо, здивує. Крім того, вона одночасно взаємодіє з 50 іншими клієнтами, обробляючи ваш запит.
Компанія, що стоїть за Mia, — це Soul Machines, яка займається розробкою «віртуальних роботів» для багатьох галузей, зокрема телекомунікацій. Ці істоти, керовані передовими системами ШІ, можуть виконувати різні завдання, включаючи підтримку та обслуговування клієнтів.
Штучний інтелект від Soul Machines є лише одним із прикладів того, як комп’ютерний інтелект змінює та покращує роботу телекомунікаційних компаній. Подібних прикладів багато не лише для ШІ, але й у суміжній сфері Інтернету речей.
Злиття та поглинання (M&A) стимулюють розвиток
Дані Mergermarket стосовно злиття та поглинань свідчать про постійний інтерес телекомунікаційних компаній до угод, пов'язаних зі штучним інтелектом та Інтернетом речей. Загальна кількість угод у 2022 році та їхня сукупна вартість містить інформацію включно по серпень. Якщо нинішній темп збережеться, він може зрівнятися із загальною сумою угод 2021 року та легко перевищити їхню сукупну вартість.
Дані: Mergermarket. Аналіз і графік: BDO Global..
Активність угод у телекомунікаційному секторі продовжується в умовах зростання інфляції та макроекономічної невизначеності та вказує на кілька постійних тенденцій.
Телекомунікаційні компанії зосереджені на розвитку свого продуктового портфелю, послуг і бізнес-операцій за допомогою Інтернету речей та Штучного інтелекту. Це спостереження підтверджується відповідями представників телекомунікаційних компаній в дослідженні BDO щодо факторів ризику для сфери телекомунікацій у 2022 році: швидка заміна технологій і зростання конкуренції сприймаються як значні галузеві ризики. Телекомунікаційні компанії прагнуть зменшити такі ризики шляхом швидкого впровадження нових технологій, зокрема Інтернету речей та Штучного інтелекту, і використовують M&A для прискорення цього процесу.
Конкуренція за дефіцитні таланти у сфері 2022ШІ та IoT призводить до так званого acqui-hires, коли телекомунікаційні компанії купують компанії насамперед за навички та досвід їхніх працівників.
Одночасно ШІ та IoT розглядаються як можливість на трильйон доларів для операторів мобільних мереж.
Однією з причин є те, що вони поєднують скорочення витрат з можливістю розробки нових послуг, які можуть змінити правила гри для телекомунікаційних компаній.
Глобальне розумне спілкування за допомогою eSIM
Фундаментальні технологічні зміни часто починаються з незначних змін. Одним з таких прикладів є eSIM-картки. Електронна SIM-карта більше схожа на вбудоване програмне забезпечення, ніж на традиційну фізичну SIM-карту.
Але різниця для телекомунікаційних компаній та їхніх клієнтів величезна. Наприклад, eSIM означає гнучкий, плавний профіль користувача та зміну мережі.
Для телекомунікаційних компаній це забезпечує просте та швидке підключення до мобільних телефонів, комп’ютерів, смарт-годинників, пристроїв Інтернету речей тощо. Кожен прилад може мати пряме автономне підключення до мережі. Користувачам не потрібно обмінювати eSIM-карти, вони зможуть одразу підключитися до мобільного зв'язку та використовувати його або змінити тарифний план після заповнення необхідних онлайн-форм.
Для пристроїв IoT переваги eSIM включають гнучку оптимізацію підключення до мережі, плавне перемикання між мережами, перспективність (наприклад, оновлення SIM-картки можна розгортати як оновлення програмного забезпечення), нижчі витрати на мережу IoT і спрощене розгортання. З огляду на це, не дивно, що ринок IoT eSIM-карт має подвоїться до 2025 року.
Поєднання IoT і хмарних обчислень
Оскільки загальний ринок Інтернету речей продовжує зростати, а кількість пристроїв ІоТ сягає 41,6 мільярда, зростає і потреба в системах управління. Для ефективного управління пристроями IoT часто потрібні спеціальні хмарні сервіси для роботи з такими пристроями, додатками та даними.
Пристроїв IoT стає все більше, що збільшує потребу в зберіганні та обробці даних на лінії мережі (якомога ближче до пристроїв). Надаючи можливості периферійної хмари для пристроїв Інтернету речей, телекомунікаційні компанії збільшують цінність послуг зв'язку. Цей крок також розширює можливості для подальшого розвитку бізнес-моделей в таких сферах, як аналіз даних з датчиків і управління промисловим обладнанням.
Штучний інтелект змінює клієнтський досвід
Вимоги клієнтів змінюються і здатність швидко вирішувати проблеми стає дедалі важливішою. У той же час, телекомунікаційні компанії прагнуть оптимізувати віддачу від інвемтицій на ініціативи з підтримки клієнтів.
У багатьох випадках відповіддю на це є Штучний інтелект. Розмовні платформи ШІ, які часто називають віртуальними асистентами, можуть одночасно обробляти багато бесід з клієнтами і скорочувати витрати бізнесу до 30%.
Одночасно Штучний інтелект можна використовувати для аналізу потреб клієнтів і більш точної адаптації шляху клієнта. Одним із прикладів є Nokia, чий віртуальний помічник MIKA допомагає клієнтам визначати проблеми мережі та вирішувати їх. Результати показують, що показник вирішення проблеми з першого разу збільшився на 20-40%.
Оптимізація інфраструктури
Телекомунікаційні компанії можуть використовувати ШІ та IoT для моніторингу та оптимізації роботи компонентів інфраструктури.
Регулярні фізичні перевірки можна замінити безперервним моніторингом за допомогою автоматизованих систем IoT. Одночасно датчики IoT можуть контролювати навколишнє середовище та інформувати відповідні органи у разі небезпеки, наприклад, при пожежі, або допомагати відстежувати поточні події та показники, включаючи трафік або якість повітря.
Поєднання Інтернету речей і Штучного інтелекту також може оптимізувати продуктивність мережі та допомогти телекомунікаційним компаніям прогнозувати і управляти змінами попиту. Довгостроковий потенціал включає створення самооптимізуючих мереж, які адаптуються до змін і вирішують проблеми до того, як вони негативно вплинуть на клієнтів.
Посилення безпеки
Шахрайство, клонування, незаконний доступ, крадіжки та кібератаки — це лише деякі з векторів ризику, з якими зіштовхуються телекомунікаційні компанії. Наприклад, аналіз CFCA показує, що шахрайство коштує телекомунікаційним компаніям 39,89 мільярда доларів США щорічно.
ШІ та IoT можуть допомогти їм захистити дані бізнесу, фізичну інфраструктуру та дані клієнтів.
Наприклад, майже в режимі реального часу Штучний інтелект може виявляти аномалії в послугах і взаємодіях, такі як несанкціонований доступ до мережі та підроблені профілі користувачів. Системи можуть блокувати доступ у разі виявлення підозрілої активності, мінімізуючи ризики та збитки. Швидкість економить час і підвищує безпеку організацій.
Завдяки IoT та ШІ кібербезпека переходить на периферію мережі. Телекомунікаційні компанії можуть дистанційно керувати операціями та активами, досліджувати несправності, оновлювати прошивку і забезпечувати безпеку та підтримку фізичних пристроїв, таких як сигнальні вежі.
Створення сервісів за допомогою ШІ та IoT
Проривні технології потужні самі по собі. Однак їхнє поєднання примножує їхній вплив. Ця динаміка також поширюється на ШІ та IoT для телекомунікацій.
Оскільки технології трансформують основні телекомунікаційні послуги та відкривають нові можливості, компанії, які здатні постійно розвиватися та розширювати пропозиції, ймовірно, отримають конкурентну перевагу.
Хорошим прикладом є розвиток автомобільної галузі. 5G може стати основою для майбутніх поколінь безпілотних автомобілів, забезпечуючи швидкість зв’язку, необхідну для функціонування їхніх систем IoT та ШІ. Однак ми ще далеко від досягнення цієї мети.
З огляду на це, у телекомунікаційних компаній вже є можливості використовувати ШІ та IoT для надання послуг у у просторі мобільності. Одним із прикладів є каршерінг на основі датчиків Інтернету речей і систем Штучного інтелекту. Наступним кроком може стати контроль підключення, прогнозування технічного обслуговування та перевірка транспортних засобів за допомогою датчиків IoT на місцях паркування. В навколишній інфраструктурі ШІ та IoT можуть допомогти з виявленням заторів, оптимізацією маршрутів, динамічним паркуванням, а також автоматизованою сплатою дорожніх зборів і податків.
Конкуренція за позицію кращої платформи та постачальника послуг у нових сферах, таких як «розумні» міста, безпілотні технології та багато інших, залишається відкритою, і серед можливих переможців є телекомунікаційні компанії.
Це одна з причин, чому ми можемо очікувати, що використання Інтернету речей та штучного інтелекту зростатиме, а пов'язані з ним злиття та поглинання продовжуватимуться.
Джерело: BDO Global