ТЕ, ЧОМУ БАНКИ МОЖУТЬ ПОВЧИТИСЬ У ФІНТЕХ-КОМПАНІЙ

Фінтех-компанії продовжують підривати фінансові послуги, оскільки інновації допомагають застосовувати нові можливості. Фінансові установи можуть переймати досвід цих революційних змін, щоб адаптуватися та залишатися конкурентоспроможними. Оцінка факторів, які роблять фінтех-компанії сильними конкурентами і затребуваними об’єктами M&A, допомагає визначити потенційні напрями для вдосконалення стратегії, технологічних можливостей і нових пропозицій продуктів / послуг. Переймаючи досвід успіху фінтех-компаній, банки можуть побудувати установлену репутацію надійного та безпечного банку, щоб ефективно використовувати нові можливості зростання.

УСПІХ ФІНТЕХ-КОМПАНІЙ

Успіх сектора можна пояснити кількома чинниками. Фінтех-компанії поліпшили клієнтський досвід (КД), що залучило лояльних клієнтів і забезпечило зростання. Вони також зазвичай гнучкіші, ніж традиційні банки, і можуть швидко впроваджувати зміни для задоволення запитів споживачів.

Серед нещодавніх прикладів інновацій у сфері фінтех-компаній варто відзначити застосунки, пов’язані з фінансуванням соціальних проєктів, які відповідають зростанню інтересу споживачів і допомагають сприяти розвитку екологічних, соціальних та управлінських пріоритетів (ESG). Фінтех-компанії також сприяли поширенню платіжних схем «купи зараз, плати пізніше» (BNPL), які змінили те, як споживачі здійснюють покупки в роздріб. Популярність BNPL зросла під час пандемії, оскільки інтернет-магазини швидко розвивались, що спонукало більшу кількість роздрібних торговців пропонувати цю опцію. Однак банки можуть використовувати наявну частку ринку, щоб масштабувати цю послугу та отримувати дохід. Дослідження PYMNTS показує, що 70% користувачів BNPL надають перевагу такій опції від свого банку, а не на сторонній фінтех-платформі.

Фінтех-компанії продовжуватимуть підривати багато галузей, впроваджуючи інновації в банківському сегменті, управлінні активами, страхуванні, роздрібній торгівлі, нерухомості тощо. Зростання відсоткових ставок також може сприяти успіху фінтех-компаній, оскільки їхня гнучкість дозволяє швидко реагувати на зміни ринкових умов і потреб споживачів. Федеральна резервна система підвищила ставки в березні 2022 року — перше підвищення з грудня 2018 року — і очікується ще шість підвищень цього року. Завдяки застосуванню гнучкого та інноваційного підходу фінтех-компаній, банки можуть пом’якшити наслідки збоїв у галузі та підтримати стратегічне зростання.

ОСОБЛИВА УВАГА ДО КЛІЄНТСЬКОГО ДОСВІДУ

Пандемія прискорила впровадження цифрового банкінгу та способів оплати серед споживачів. Прихильність до клієнтського досвіду у цих секторах допомогла нещодавньому зростанню фінтех-компаній. Вони зробили фінансові послуги доступнішими для клієнтів, зменшивши ризики використання мобільних застосунків і використовуючи багатоканальні стратегії. Банки визнають, що підвищені очікування клієнтів вимагають кращого обслуговування та більш інтуїтивно зрозумілого, бездоганного досвіду. Клієнти очікують можливості легко отримувати доступ до інформації про обліковий запис, проводити транзакцій  peer-to-peer (P2P) і виконувати інші банківські функцій незалежно від того, перебувають вони вдома чи в дорозі.

Щоб іти в ногу з часом, все більше банків переводять послуги в цифровий формат, які раніше надавались особисто, а це поліпшує зручність і доступність для клієнтів. Банки все більше вдосконалюють мобільні застосунки для інтеграції з платіжними сервісами P2P, а також для виконання таких завдань, як перевірка балансу, перегляд інвестицій, автоматизація заощаджень і синхронізація кредитних карток на одній платформі. Великі банки також використовують технологію штучного інтелекту (AI), щоб пропонувати індивідуальні фінансові консультації за допомогою віртуального помічника.

Можливості, орієнтовані на клієнтський досвід, надають банкам достатньо даних для розуміння вподобань і поведінки споживачів. Банки збирають дані про користувачів і використовують їх для подальшого просування стратегічних ініціатив. Постійні інвестиції в поліпшення клієнтського досвіду можуть допомогти традиційним фінансовим установам зберегти й отримати частку ринку в умовах, що змінюються.

ПРІОРИТЕТ — ESG

Фінансові технології допомогли спростити фінансові послуги, розширивши доступ клієнтів до капіталу та банківських продуктів. Розвиток фінансових технологій у сфері P2P кредитуванні надав малому бізнесу більше можливостей для збільшення фінансування, тоді як традиційні фінансові установи, можливо, вважали такий бізнес занадто ризикованим. Деякі фінтех-стартапи спрямовані на те, щоб допомогти тим, хто має проблеми зі студентськими позиками, отримати доступ до можливостей погашення та рефінансування, тоді як інші просувають ESG-ініціативи через соціальне інвестування. Соціальне інвестування стало для багатьох людей першим досвідом інвестування, особливо для клієнтів міленіалів і покоління Z.

ESG це скоріше необхідність нині, ніж бажання. Банки все частіше впроваджують ESG стратегії, які можуть допомогти зменшити ризики та підвищити довіру акціонерів. Деякі великі американські банки зменшили або скасували штрафні санкції, такі як комісія за овердрафт. Багато відомих фінансових установ нещодавно взяли на себе зобов’язання дотримуватись політики нульового балансу, а ООН скликала галузевий Банківський Альянс Net-Zero, який охоплює десятки країн. Ініціативи ESG користуються підтримкою великих інституційних інвесторів, а в нещодавньому листі генерального директора BlackRock Ларрі Фінка до керівників компаній підкреслюється критична необхідність переходу до нульового рівня викидів.

ESG і надалі залишатиметься необхідністю для банків. Ради директорів зазнають дедалі більшого тиску з боку акціонерів, інституційних інвесторів, регуляторів та інших осіб, які вимагають від них демонструвати прихильність цілям ESG і звітувати про досягнутий прогрес. Клієнти також хочуть, щоб банки зосередилися на ESG, і можуть піти з банків, які не надають цьому пріоритет. Рухаючись уперед, банки мають розглянути питання про впровадження надійних ініціатив ESG у всі аспекти бізнесу, від видання кредитів до внутрішніх практик найму персоналу й не тільки, щоб підтримувати довгострокове створення цінності.

ПРИНЦИП ГНУЧКОСТІ

Фінтех-компанії процвітали під час пандемії частково завдяки гнучкому підходу до розробки продуктів. Фінтех-компанії швидко перейшли на хмарні технології, які допомагають їм отримувати переваги від передання, збирання та безпечного зберігання даних у реальному часі. Доступ до узгоджених даних допомагає фінтех-компаніям аналізувати, що допомагає зрозуміти нові тенденції та можливості. Ефективні практики управління даними допомагають фінтех-компаніям уникати трудомістких процесів управління інформацією та прийняття рішень. Відкритість до співпраці допомагає фінтех-компаніям отримати подальшу вигоду від ефективних і гнучких операцій, оскільки вони часто передають етапи розробки продукту на аутсорсинг, щоб пришвидшити час їхнього виведення на ринок.

Прийняття гнучкішого підходу може допомогти банкам повторювати, впроваджувати інновації та залишатися конкурентоспроможними, щоб уникнути збоїв у роботі. Банки можуть впроваджувати подібні стратегії для використання хмарних технологій та вдосконалення процесів розробки продуктів для досягнення максимальної ефективності. Однак, надзвичайно складне банківське середовище може створювати проблеми для фінансових установ, особливо великих організацій, які прагнуть отримати вигоду від спрощених операцій. Банки можуть розглянути можливості партнерства для швидкого розширення пропозицій або можливостей окрім впровадження нових технологій, якщо вони можуть впровадити її відповідно до зобов’язань щодо відповідності.

ДОСВІД ПІДРИВУ

Фінтех-компанії прискорили темпи інновацій у сфері фінансових послуг і розширили доступність цих послуг для більшої кількості споживачів. Їхній успіх пов’язаний з декількома чинниками, зокрема поліпшення клієнтського досвіду, виділення цінностей ESG та впровадження інноваційного способу мислення за принципом “fail fast”.». Традиційні банки можуть залишатися конкурентоспроможними та забезпечувати зростання, використовуючи деякі з тих стратегій, які сприяли успіху фінтех-компаній.

 

Джерело: BDO USA