Бізнес стикається з однією з найбільших проблем організаційної структури в житті. Протиріччя між рівноправністю, гнучкістю й особистою самостійністю знаходяться в центрі уваги, оскільки лідери думають про майбутнє своїх працівників.
Карл Босма, керівник відділу консультувань у сфері TMT в BDO Південна Африка, ділиться інсайтами про роль, яку відіграють технології у створенні та утриманні робочої сили, пристосованої до майбутнього:
"Після майже двох років невизначеності єдине, що можна сказати напевно, це те, що спосіб, у який люди вибирають роботу, назавжди змінився. Віддалена робота, розподілена робота, гнучка робота. Гнучкий гібридний, офісно-орієнтований гібридний, дистанційно-дружній гібридний, гібридний офіс. Це лише деякі з переглянутих моделей роботи. Вони нові, їх легко сплутати, і кожна з них має дуже різні наслідки, коли справа доходить до досягнення працівниками успіху.
Оскільки організації замислюються про майбутнє їхньої роботи, може бути доцільно змістити акцент з пошуку ідеальних робочих моделей на тип роботи, яка буде виконуватись, яким чином вона буде виконуватись, а також інструменти і технології, які знадобляться працівникам, аби її виконати.
Протягом понад десяти років проривне злиття нових технологій, таких як штучний інтелект, хмарні обчислення, робототехніка, 3D-друк, Інтернет речей (IoT) і передові бездротові технології, ознаменувало початок Четвертої промислової революції (4IR). Одним з безпосередніх наслідків пандемії стала необхідність швидкого впровадження цієї постійно зростаючої когорти нових технологій для прискорення 4IR в бізнесі країнами світу.
Хоча використання цих нових технологій для поліпшення поточних процесів має багато переваг, зокрема поліпшення швидкості та ефективності, підвищення прозорості, кращий досвід роботи з клієнтами, економія витрат і зростання доходів, багато працівників побоюються, що нові технології, цифрова автоматизація та механізація загрожують їхнім робочим місцям, часто призводячи до того, що вони свідомо чи несвідомо стають стійкими до цих змін.
За даними Всесвітнього економічного форуму, і всупереч поширеним побоюванням щодо втрати робочих місць, автоматизація призведе до чистого збільшення на 58 мільйонів робочих місць. Вона також має потенціал для створення нових секторів і робочих місць, яких раніше не було, аби краще обслуговувати 4IR. Хоча характер цих робочих місць все ще дещо невизначений, важливо, щоб робоча сила майбутнього була належним чином підготовлена.
Незважаючи на те, що технології лежать в основі будь-якого майбутнього робочого сценарію, ніколи не було так очевидно, що керівникам бізнесу та менеджменту потрібно керувати, використовуючи підхід, в основі якого лежить людина. Дуже важливо, щоб організації спочатку визначили, повідомили та навчили працівників віртуальним стратегіям і новим технологіям, які вони використовують, а також позначили вплив на роботу персоналу і місто, де він цю роботу виконує.
Це слід починати на етапі набору персоналу. Якщо організації не приймуть віртуальну високотехнологічну стратегію, вони не зможуть залучити, і, що ще важливіше, утримати потрібні талановиті кадри. На потенційних працівників більше не впливають лише окремі фактори, такі як заробітна плата, пільги та переваги, або безпосередній керівник. Дуже важливо переглянути політику забезпечення зайнятості, у центрі якої буде працівник, а технологія — як стимул.
Технологія лежить в основі збереження культури компанії, оскільки вона управляє поведінкою. Якщо реалізувати правильну віртуальну стратегію, це може об’єднати людей більше, ніж будь-коли раніше. Організаціям може бути складніше побудувати ці культури спочатку, але оскільки віртуальні стратегії стають реальністю і все більше вкорінюються в спосіб роботи кадрів, культура буде просто частиною цієї технології — по суті, ми побачимо еволюцію культури. Загалом, технологія змінює не цінності організації, а лише спосіб її роботи.
Технологія найкраще справляється із завданнями, які люди вважають важкими, трудомісткими або монотонними. Віртуальні стратегії, які використовують здатність технології автоматизувати такі завдання, підвищать якість роботи, яку виконують люди, дозволяючи їм зосередитися на більш стратегічних завданнях, які створюють цінність і приносять особисту винагороду. У новому досвіді роботи люди працюватимуть пліч-о-пліч із «цифровими працівниками», що дозволить людям зосередитися на найбільш значущих видах діяльності або тих, які потребують людського внеску.
З погляду продуктивності, безперервне навчання і розвиток персоналу мають залишатися головним пріоритетом будь-якої віртуальної стратегії. Здатність кадрів впроваджувати гнучкі рішення, які можна скоригувати, якщо вони не працюють, стане критично важливою.
Спілкування також має вирішальне значення. Задовго до того, як організація розробить конкретний план цифрової трансформації, фахівці в галузі комунікації можуть почати інформувати працівників про розвиток технологій і відповідні зміни в галузі. Таким чином, персонал буде знати, чого очікувати, а також роль, яку він відіграє в цифровій трансформації організації.
Майбутнє роботи — це переосмислення способу виконання роботи. Це фундаментальний перехід робочої моделі до такої, яка сприяє співпраці людини і машини, як стимул для нових навичок та переосмисленого досвіду кадрів. Технологічні інновації мають потенціал для трансформації робочих місць, але вони мають вписуватися у віртуальні стратегії, щоб гарантувати, що ми не пройдемо точку неповернення і не втратимо цей критичний людський фактор".
Джерело: BDO Південна Африка