Ключові аспекти з питань аудиту охорони праці у 2021 році
Ключові аспекти з питань аудиту охорони праці у 2021 році
Вікторія Суханенко
Керівник напряму «Консалтинг у галузі охорони праці» BDO в Україні
У цій статті пропонуємо вашій увазі відповіді на найбільш актуальні та поширені запитання наших Клієнтів щодо послуги аудит у сфері охорони праці.
Які передумови роблять цю тему затребуваною?
Насамперед той факт, що в лютому 2021 року було прийнято Постанову Кабінету Міністрів України № 77, яка значно змінила систему оформлення дозвільних документів Держпраці. Так само, Мінекономіки має намір найближчим часом замінити застарілий Закон України «Про охорону праці» на новіший, який матиме назву «Про безпечність та здоров’я працівників на роботі», цей Законопроєкт нині в стадії завершення погоджень з усіма зацікавленими сторонами.
ЩО ДАЄ проведення аудиту?
- виявлення ризиків, оптимізацію й побудову ефективної системи роботи у відділі охорони праці
- зменшення витрат на фінансування шляхом оптимізації процесів
- розроблені заходи з досягнення стандартів охорони праці, попередження виробничого травматизму
- підвищення престижу компанії, її ринкової вартості для інвесторів, як показник надійності й компетентності менеджменту компанії
Аудит охорони праці — це мінімізація ризиків.
Читайте докладніше про Вірусну трансформацію і про те, як змінилося ставлення роботодавців до Охороні праці
Проведення аудиту охорони праці має певні вигоди для підприємства:
- аналіз реального стану функціонування СУОП
- попередження зайвих витрат на ліквідацію наслідків від нещасних випадків на підприємстві
- виявлення небезпек і зниження ризиків від їхнього впливу
- попередження травматизму, нещасних випадків і професійних захворювань на підприємстві
- попередження уникнення фінансової відповідальності за недотримання законодавства з охорони праці
- підвищення соціальної довіри, іміджу з боку інвесторів, органів державної влади до суб’єкта господарювання
В Україні наразі формально є два види аудиту — аудит охорони праці та аудит СУОП на підприємстві.
Якщо говорити про внутрішній аудит, своїми силами, то чіткого визначення законодавством, хто має право проводити аудит, — немає. У зв’язку із цим роботодавець може самостійно призначати відповідальних. Аудитор — фахівець, який має кваліфікацію для проведення перевірок менеджменту охорони праці і призначається керівництвом підприємства для підготовки й проведення внутрішнього аудиту, зокрема оформлення всіх необхідних документів.
Фахівці нашої компанії будуть раді допомогти вам і вашим фахівцям розібратися детальніше в цих питаннях. Також ми готові надати під запит готовий пакет базових документів для проведення внутрішнього аудиту.
Наша головна мета — допомогти роботодавцю оцінити реальний стан охорони праці, виявити недоліки, розробити заходи, які можуть попередити виробничі аварії й нещасні випадки (особливо в умовах, коли значна частина виробничих фондів застаріла і зношена).
Під час аудиту фахівці нашого підприємства, по суті, проводять профілактичну роботу, спрямовану на попередження травматизму, профзахворювань і аварій на виробництві.
Проведіть аудит охорони праці сьогодні й будьте впевнені в завтрашньому дні!